donderdag 3 februari 2011

MRI

Hoi allen,

We waren vandaag naar het NKI-AVL voor de MRI-scan. We waren best wel op tijd, dus ben ik maar eerst bloed gaan prikken voor een algemeen kankeronderzoek. Deelname hieraan is vrijwillig. Ik moest een formulier inleveren waarin ik hen toestemming gaf mijn bloed hiervoor te gebruiken en dat als ze iets verkeerds vonden, of ze mij daar dan van op de hoogte moesten stellen. Die toestemmingsverklaring kregen we tijdens het onderzoek weer terug, maar we dachten dat ze misschien alleen maar de gegevens ervan over wilden nemen. Verder geen aandacht meer aan besteed.
Daarna wachten op de MRI. Ik hoefde alleen maar te liggen terwijl de apparaat het werk deed, maar toch voelde ik me gespannen. Ik werd weer geprikt voor 't infuus. Ik moest op mn buik liggen en kreeg oordopjes en een hoofdtelefoon op met radio aan. Nou van die radio heb ik weinig gehoord. Wat een lawaai geeft dat ding. Mocht me niet bewegen en dat was ook aardig gelukt volgens mij. Tijd vergat je wel als je daar ligt. Maar heb denk ik zon 30 minuten stil gelegen. Ze hebben tijdens de sessie vloeistof door 't infuus gespoten. Das zo raar, je voelde het gelijk door je hele lichaam en ik proefde dat ook meteen in m'n speeksel. Beetje metaalachtig smaakt het. Nadat het voorbij was, hadden ze me verteld dat ze alleen mijn bovenlichaam hadden gescand. Ik dacht dat ze dan je hele lichaam gingen bekijken, maar dat kon nooit in 1x blijkbaar.
We reden naar m'n ouders, want zij hadden Yuna opgehaald van school. Bij mijn ouders thuis werden we gebeld door het NKI, hij was vergeten de toestemmingsverklaring te vragen bij het bloedprikken. Of wij deze nog even konden brengen. Hmmmm....... Maar goed hij bood zijn excuses, en we hadden toch nog een ander formulier die we ook maar gelijk konden wegbrengen. En nu een week wachten voor de uitslag.
Morgen gaan we naar Leiden toe (LUMC). Daar worden we geïnformeerd over het bevriezen van eitjes (door de chemo kom ik waarschijnlijk in de overgang en kan ik/ kunnen we niet meer zwanger worden). We kregen een link waar we alvast kunnen lezen hoe dat gaat.
Ik las net dat het morgen wereldkankerdag is. Omdat ik of in mijn directe omgeving nooit iets maar met kanker te maken had, was het altijd ver-van-je-bed-show geweest. Maar nu ga ik er wel langer bij stilstaan.

Groetjes,
Grace

P.S.  Iedereen heel erg bedankt voor de kaartjes, bloemetjes en berichtjes uit soms onverwachte hoek! Heel lief allemaal!

1 opmerking:

  1. Hoi Grace,

    dit heb je weer dapper doorstaan. Ik ga voor je duimen dat de uitslag zo gunstig mogelijk voor je uitpakt. Ik vind het fijn dat ik je zo kan blijven volgen en we leven met je mee!

    Lieve groet,

    Lieneke

    BeantwoordenVerwijderen