donderdag 3 maart 2011

Gesprek met chirurg en radioloog

Hoi,

Vanochtend hadden we een afspraak bij de radioloog. Daarnaast hadden we een belafspraak staan met mijn chirurg. Ik werd geroepen, maar niet door de radioloog, maar door mijn chirurg. Huh? Maar goed, we gingen zitten en ze zei dat er kwaadaardige cellen waren gevonden in 1 van de klieren. Dat hadden wij gisteren al gehoord. Veel info info info info, en op dit moment is er al besloten dat ik na de chemo, bij de operatie, een okselkliertoilet zal krijgen. Een watte hoor ik je denken. Wist dat ook niet, maar gaandeweg je op internet surft begin je meer en meer te weten te komen over behandelingen en dat soort dingen van kanker. Maar al mijn okselklieren aan de linkerkant worden dus weggehaald, vanwege dus dat er kwaadaardige cellen zijn gevonden in 1 van de klieren. Was dat heel erg klein geweest, dan was dat niet nodig geweest, maar bij mij was deze 5mm. Dus dat staat me nog te wachten na de chemo.

Na dit gesprek hadden we dan toch nog een gesprek met de radioloog. Aangezien het nu nog niet zeker is dat ik bestraald word, willen ze wel dat alle artsen mij eerst zien voordat er dingen besloten worden. Want het kan gebeuren dat ik een borstbesparende operatie zal ondergaan, maar daarna zal ik dan wel bestraald worden. Krijg ik een borstamputatie, dan hoeft bestraling misschien weer niet. Het is allemaal afhankelijk wat de chemo doet met de tumor. Zoals ik al eerder gezegd heb, ze gaan het allemaal stap voor stap doen.

Na deze twee gesprekken zijn we naar een pruikenwinkel geweest in Amsterdam, om een pruik uit te zoeken. Tja, je wilt het niet, maar men zegt dat het toch wel af en toe fijn is om 'anoniem' de deur uit te kunnen.
Morgen begint het. De chemo. Belangrijk, maar zie er wel tegenop. We hadden gisteren trouwens al een tas medicijnen bij de apotheek gehaald, die we nodig hebben naast die chemokuur. Morgen moeten we die meenemen naar het ziekenhuis voor uitleg.

Groetjes,
Grace

Geen opmerkingen:

Een reactie posten